Akcie OKST VU 2012

2.-5. 2. 2012 - Zimný zraz v Levoči

Spomienka na MZZT ,  Levoča , Levočská dolina a Slovenský raj

2.-5. február 2012   - 7. medzinárodý a 46. zimný zraz turistov a TOM v Levoči

A je to tu. Ráno 2.februára, deň na ktorý čakáme od decembra 2011 (do 31.12. bolo potrebné sa prihlásiť na 7. medzinárodý a 46. zimný zraz turistov a TOM i zaplatiť poplatky účastnícky, ubytovanie a stravu).  Z Prievidze  odchádzame autom Renault  Clio o 5.00   v zostave Maja, Martin a ja. Cesta rýchlo ubiehala a driemajúcich spolucestujúcich  prebral nový deň s krásnou  scenériou Vysokých Tatier. V Levoči na prázdnom námestí Majstra Pavla (bodaj by nie veď bolo pod -20ºC ) sme o 8.00 a ideme na prezentáciu do kina Úsmev. Po prevzatí informačných materiálov sa ideme ubytovať  do triedy 7.B v ZŠ Nám. Št. Kluberta, kde v areáli školy parkujeme auto. Prezlečení a vybavení do zimy odchádzame zo 7.B a po 10.min chôdze sme v kine, odkiaľ sú odchody na plánované trasy. Ja s Majou ideme na trasu L1 a Martin na P3 (Levoča –Mariánska hora... ) Odchod na trasu L1 sa posunul  z 9.00h na 9.30h.  Trasa L1 začala po zídení asi 30 účastníkov  na námestí, odtiaľ po zelenej značke. Po 2 km chôdze nasádzame bežky a stúpame na Zbojnícku lúku, kde odbočujeme v pravo. Cestou do sedla pod Krížovým vrchom boli krásne výhľady na V. Tatry. V sedle končili turistické značky a začínal bývalý vojenský priestor. Zo sedla krásnym tiahlym  zjazdom pri pamätník Dvorce (bývalá obec so 400 obyvateľmi, vojskom zrovnaná zo zemou ) odtiaľ náročným zjazdom do Levočskej doliny, pri  ktorom som mal pocit, akoby vo mne hrkotali dve ľadové hrudy, ďalej pri Kováčovú vilu a popri potoku do Levoče. Po večery v ZŠ o17.30, ideme smerom do kina a stretáme autobus s PD, ktorý hľadá miesto na parkovanie. Po zaparkovaní sa zvítame so S. Harcegom, členmi KST   V.Ú., J. Tomom, J. Bartolenom, K. Kaksom  a ostatnými kamarátmi, ktorý sa išli ubytovať do ubytovne na Nám. Majstra Pavla.  Večer o 19.00 bolo vonku na Nám. M.P. oficiálne zahájenie s krátkym kultúrnym programom a v kine premietanie  filmov s horolezeckou a turistickou tematikou.    Ráno 3.februára v rádií hlásia Červený kláštor -31ºC a  kuchárka z vedľajšej obce Oľšavica -33ºC. Po raňajkách  odchádzame  na  preložený odchod autobusu zo 7.45h  na 8.30h. Namiesto 11 objednaných autobusov prišlo 6, ostatné nenaštartovali. Nás, čo sme si vybrali trasu L6 autobusy vyviezli do obce Uloža a odtiaľ na bežkách po hrebeni až do Levoče, t.j.  28 km. Každý sa ponáhľal, pred zimou na hrebeni -17ºC, no bolo jasno i bezvetrie a  hriali úžasné panoramatické pohľady. Autobus so S. Harcegom a spol. išiel do Slovenského raja, kde si účastníci prešli rokliny s menšou vrstvou snehu. Po Hornáde sa dalo korčuľovať.  Poobede sme si pozreli kultúrne pamiatky mesta. Večer v kine film Železná diera od P. Barabáša a navštívili Slovenskú reštauráciu, v ktorej  zabávali zúčastnených hlavne výborní muzikanti z KTS  V.Ú.

4. februára trasa L6 Butovce-Levoča, 24 km od rána snežilo a -12ºC bolo aj o 12.00 hod. Večer bolo v športovej hale slávnostné ukončenie a papučový bál.

5. februára odchádzame o 6.30 hod z Levoče na Králiky. Tam sme o 8.30 hod. Maja a Martin išli peši na Skalku a ja brázdiť krásne upravené 6m široké bežecké trate pre majstrovstvá Slovenska voľnou technikou. Vymrznutí a očarení slnečným dňom sme o 16.00 v Prievidzi.
Záver: Levočské vrchy, sú krásne vhodné na zimnú turistiku, cykloloturistiku aj pešiu turistiku a doporučujem ich zaradiť do kalendára  viacdňovej akcie KTS VÚ.
PS. Presný popis trás s prevýšením je na www.kst.sk, Zvuková nahrávka v archíve www.slovakradio.sk Rádio víkend zo dňa 11.2.2012 http://slovakradio.sk/download/file/7210 a obrazový dokument v archíve www.stv.sk relácia Televíkend. Výsledky z MS SR na  www.skiveteran.sk